8/20/2017

Dress refashion / Jak zmniejszyć i zwęzić sukienkę

jak-zwęzić-sukienkę-dress-refashion-handmade-blog-o-szyciu-i-diy-thrifted-transformations-refashion-clothes

''When summer is in the city we need dresses to have fun💃'' I made it up but probably  you can agree with me  that dresses👗 are perfect for summer. Not so long ago I bought 2👗👗 pretty but very big and not so modern style dresses in sh near me.You can see both on 👉 my instagram. They are made from perfect fabric for summer , in beautiful colors and patterns, I had no choice😻 I had to refashion them .

 Musicie się ze mną zgodzić  ,że sukienki 👗 to ubranie idealne  na lato   .
Tak się składa, że nie tak dawno temu robiłam zakupy w nowo odkrytym  sh  i w ręce wpadły mi dwie za duże ,w starym stylu choć w pięknych kolorach i  wzorach sukienki  , nawiasem mówiąc możecie je zobaczyć na moim instagramie .
Dodatkowo na ich korzyść wpływa to, że są uszyte z  materiałów idealnych na lato , zdecydowanie warte poświęcenia im czasu i przerobienia ich w bardziej nowoczesny fason💃

Dress Before :
Sukienka Przed:

I found this very pretty dress in little sh near my home, it was way too big and in ''granny style''👵 but I felt in love with this warm beautiful color and patterns. The fabric is 100 % viscose which is great for summer.

Tą sukienkę odkryłam w sh niedaleko mojego domu , była zdecydowanie za duża i w "babcinym stylu" ale zauroczyła mnie swoim ciepłym bordowym kolorem i ślicznymi wzorami .
Materiał z jakiego została uszyta sukienka to 100% wiskoza więc jest idealna na lato


How to shorten a dress

Jak skrócić sukienkę 

👇

how to make a skirt shorter KLIK
jak skrócić spódniczkę Klik

with little help of the ruler mark the right length of the dress and cut off excess fabric
fold raw edges twice and sew it with single stitch

z pomocą linijki wyznaczamy długość sukienki i odcinamy
następnie surowy brzeg sukienki podwijamy podwójnie i przeszywamy ściegiem prostym


How to resizing an oversized dress

Jak zwęzić i zmniejszyć sukienkę 


resize the dress on darts, thanks this trick it'll keep the original form

zmniejszamy sukienkę po zaszewkach dzięki czemu zachowamy jej oryginalną formę


Cold shoulder 

Sukienka bez ramiączek


fold the edges of the arm and sew 
optional 
add  additional ''arm'' and voila we have dress without arms with '' little arms '' 
lol so confusing 😇

ramiona podwijamy i podszywamy opcjonalnie doszywamy dodatkowe ramiączko 
i otrzymujemy sukienkę bez ramion 


Refashioned dress
Przerobiona sukienka

now dress is visible shorter
I cut off arms ,
resized it on darts , 3 cm of each
I added special ''little arms''
and changed buttons 👉 claret and black are color block  👀

skróciłam sukienkę
z sukienki usunęłam rękawy
zwęziłam suknię po zaszewkach około 3 cm każda 
do rękawów sukienki dodałam ramiączka
a na deser wymieniłam guziki białe na czarne, gdyż bordo i czarny tworzą razem stylowy '' color block''


here 👇 you can see ready dress on me, I love love the color, claret is one of my favourite
Dress is now super comfortable and fit perfectly . I'm really happy 😊 because of this refashion , to be honest ealier I was afraid a little of resizing dresses  I always wanted my all refashions to be wearable, not just for 1 time for photoshoot and sewing dresses seemed to be very difficult ..., but it's past , soon I will show another dress refashion. It's important to fight with our fears  👹🔫
😉.

tutaj 👇  mozna zobaczyć gotową sukienkę na mnie
. Z całą pewnością będę ją nosiła często, gdyż jest bardzo wygodna w idealnym kolorze 👉 bordo i wykonana z perfekcyjnego materiału na lato. 


Dress Before and After

sukienka Przed przeróbką i Po


i tak dzięki tej przeróbce odbyliśmy małą podróż w czasie 💃
  

remember to refashion only good fabrics , don't waste your precious time on clothes you won't be able to wear at least for 5 years
it will be perfect if your daughter or son will have the occasion  for refashion your old clothes as well 😉

pamiętaj
przerabiaj zawsze  ubrania tylko dobrej jakości, uszyte z wygodnych i praktycznych materiałów
 kto wie może w przyszłości Twoja córka przerobi ponownie Twoją sukienkę tym razem według innego stylu


perfect to dance 💃

sukienka stworzona do tańca




26 comments:

  1. Krawcową nie jestem ale z tego co widzę, przeróbki są najbardziej pracochłonne.Bardzo podoba mi sie Twoja wersja, modna i bardzo kobieca. Wycięcia na rękawkach przykuwają uwagę :-)

    ReplyDelete
  2. Wonderul refashioning! For the darts, did you follow already existed seams or you created them from the beggining? The second looks extremely difficult for me. Could you show us more details of that method? Thank you for the inspiration!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you !!<333 Yes, I followed already existed seams, I wanted this dress to keep original form. Sure :-) I will focus more on this in my next dress refashion, hugs!

      Delete
  3. Wyglądasz w niej olśniewająco :)

    ReplyDelete
  4. Patrząc na nową wersję aż trudno uwierzyć jak ta sukienka wyglądała wcześniej, genialna metamorfoza. Pozdrawiam Ania

    ReplyDelete
  5. Fajnie wyszło! Sukienki z wycietymi i odkrytymi ramionami bardzo mi się podobają, ale w oryginale też ciekawa, ale trzeba lubić taki styl!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myślę że Kate Moss lub Cara Delevingne w oryginale by wyglądały bosko bo mają taki typ figury , dodały by tylko pasek w talii i bang magia ^^

      Delete
  6. Pięknie ci to wyszło :) Śliczna sukienka <3

    ReplyDelete
  7. rewelacyjna przeróbka :)

    ReplyDelete
  8. Bardzo udana metamorfoza! "po" jest ZDECYDOWANIE lepsze!
    Podziwiam za wyobraźnię i kreatywność - gdybym zobaczyła taką sukienkę w wersji "przed" w życiu nie wpadłabym na to, że można zrobić z niej takie cuda ;)

    ReplyDelete
  9. Kolejna genialna metamorfoza, ja chyba nigdy nie przestane się zachwycać tym, jak potrafisz przerabiać ubrania:) Aż żal, że nie ma wśród mojej rodziny i znajomych kogoś tak zdolnego jak ty, podsunęłabym mu kilka swoich rzeczy ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A dziękuję ,twój komentarz poprawił mi humor <3
      Wiesz ja z barku takiej osoby sama chwyciłam za maszynę do szycia ^^

      Delete
  10. Świetnie to wszystko pokazałaś. :)

    ReplyDelete
  11. fajne rady na pewno je sobie gdzieś zapamiętam:D

    ReplyDelete
  12. Odkryłaś w niej potencjał. Ja ominęłabym ją szerokim łukiem, nie miałabym pomysłu :) Świetna przeróbka.

    ReplyDelete
  13. Ależ potencjał w niej odkryłaś! Super!

    ReplyDelete
  14. Od razu lepiej wygląda sukienka, przeróbka super wykonana :)

    ReplyDelete

Witaj ! , Доброе утро! , Hello ! , Hallo!