9/14/2012

Koncentrat przecier pomidorowy Jak zrobić koncentrat pomidorowy ze świeżych pomidorów?



A potrzebujemy..

Pomidory ja użyłam około 10 kg :)

garnek
sito
słoiczki

Przepis, wykonanie ...

Pomidory umyć, pokroić w ćwiartki, włożyć do  garnka z odrobina wody na dnie (aby się nie przypalił:y)), wstawić na duży gaz, doprowadzić do wrzenia, gotować ok. 7 - 10 minut, aby łatwiej nam się przecierało przez sito ja dodatkowo "miksuje je blenderem" i  przecieram  pomidory przez sitko, dzięki czemu miąższ zostaje oddzielony od skórki i pestek w bardzo łatwy sposób :).


Po przetarciu ..otrzymany koncentrat jeszcze gotujemy na gazie do zadowalającego "zagęszczenia ":) na koniec doprawiamy solą
i  pakujemy do słoiczków ..które pasteryzujemy na sucho lub tradycyjnie

na sucho pod grubym kocem około 3 h  ten sposób jest o wiele łatwiejszy i oszczędniejszy !:)

tradycyjnie  a gazie
około 25 min. :)


Smacznego !!:]
Czy wiesz że...
Pomidory to też bogactwo mikro- i makroelementów?... jednym z najważniejszych jest potas..ale również dostarczają nam wapnia, magnezu, żelaza...znajdziemy też w nich  rzadko spotykane w innych produktach spożywczych mangan, miedź czy kobalt !:)

Najcenniejszy w pomidorach jest jednak likopen.... jest to  antyutleniacz czyli chcesz wyglądać młodziej ?wcinaj pomidorki !:]

3 comments:

  1. Moja babcia tak robiła! Ja niestety kupuję gotowy! muszę się poprawić ;-)

    ReplyDelete
  2. Uwielbiam pomidory :D
    Ale koncentratu jeszcze nie robiłam :P Sos owszem , ale 10 kg to jeszcze takiej ilości pomidorów nie kupiłam :P
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  3. No kurcze, pytasz czy możesz mnie zalinkować? Oczywiście że tak :)

    Skusiłaś się już na moje ciasteczka? :D

    ReplyDelete

Witaj ! , Доброе утро! , Hello ! , Hallo!