poniedziałek, 28 maja 2012

Orzechy piorące..

,
Z serii "Gorąco polecam"....Orzechy piorące -Sapindus mukorossi..ekologiczne...barrdzo wydajne i do tego mają wszech zastosowanie nie tylko w praniu ubrań   !:)..

wyglądają trochę jak kasztany ...
lecz niech nie zmyli was ich wygląd ...posiadają saponiny dzięki czemu pienią się po kontakcie z wodą :)...

można nimi myć ..twarz.. ręce.. włosy ...całe ciało ..bez alergii i podrażnień....!:)

do orzechów dołączone są bawełniane  woreczki do prania :)...
same orzechy mają intensywny zapach ale  po rozpuszczeniu wodzie są  całkowicie bezzapachowe..można też dodać do prania naturalne olejki eteryczne o wybranym zapachu :)

naturalny środek do prania jak również do zmiękczania ,oczyszczania wody można śmiało prac bez dodatku płynu do płukania !:) ..


Przepis na płyn do mycia włosów..


Gotujemy wyciąg z  5– 7 skorupek można też "zmielić " w mszyce orzechy na proszek :) 5 do 10 minut w ¾ litrze wody. (ilość szamponu robimy  w zależności od potrzeby.)  i przecedzamy orzeszki przez gazę lub sitko gotowym płynem myjemy włosy jak szamponem ..nawet jak się nie pieni naprawdę działa !:)..do wywaru (ostudzonego) można dodać naturalne olejki eteryczne lub inne wywary np. rumianek :)

mała podpowiedz jak używać olejki :)


A po wymyciu wyglądają jak po zwykłym szamponie :)
Ps. orzeszki można używać nawet 5 razy !:)

Orzeszki są świetna alternatywa na wszelakie detergenty ..mycie naczyń, podłóg ..okien ..parnie ubrań... kąpiele. pielęgnacja włosów .. ciała 

oszczędnie ekologicznie i tanio :)

wpis NIE sponsorowany..to moja osobista opinia !

Jeszcze raz polecam Aniela :)

Postaram się dodawać więcej postów z przepisami /tutorialami  na kosmetyki domowej produkcji :)

6 komentarze:

  1. Ciekawe te orzechy...Ale Ci się fajnie i porządnie włosy kręcą. Nie tak jak mnie ni kręcone ni proste :/

    OdpowiedzUsuń
  2. co schowałaś za kwiatkiem ? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam i używam do prania. do włosów jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jestem leniwa i znalazłam gotowe produkty z orzechów piorących :). W sklepie internetowym są żele do prania, zmywania i proszek z orzechów dla leniwców :) Świetnie się rozpuszcają i mogą je stosować alergicy, wypróbowałam na sobie! Podobno w tym roztworze można też myć siebie i nawet zwierzęta domowe.
    to są czeskie produkty, naprawdę niezłe. Yellow&Blue

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam alergię na orzechy. :(

    OdpowiedzUsuń

Witaj !....Hello !...Hallo!..
.
Zawsze odpowiadam na komentarze.. czasem wymaga to trochę więcej czasu gdyż moje posty w większości są automatyczne :)

D.I.Y. !
Pozdrawiam Aniela :]