4/16/2013

Przepis na domowej roboty majonez :)...

Na wstępnie chciałabym wam polecić super blog z masą przepisów  ciekawych porad na temat zdrowego żywienia pod tytułem 
Cudowna dieta na każdą kieszeń  klik zapraszam do odwiedzania !

 A tu kilka naprawdę pomocnych i bardzo dobrze nakręconych filmików w wykonaniu tej Pani :)

szampon pokrzywowy domowej roboty


i przystępujemy teraz do przepisu na domowej roboty majonez :)
bazowałam się na tym o to tu przepisie..


Ja użyłam:
1 żółtko (białko wykorzystałam jako maseczkę do twarzy :))
olej jedna szklanka (250ml) rzepakowy  tłoczony na zimno
pieprz czarny 
kurkuma 


rozdzielamy żółtko od białka ..
i dolewamy odrobinę oliwy
mieszamy..mikserem
i ponownie dolewamy odrobinę oliwy..
powtarzamy to za każdym razem aż zużyjemy cały olej :)..
pod koniec dodoajemy przyprawy ja użyłam kurkumę plus pieprz :)
przelewamy do słoiczka chowamy do lodówki  ...lub zużywamy od razu :)...
Smacznego !:]...
PS. aby uzyskać majonez czosnkowy wystarczy zmiażdżyć ząbek czosnku dodać do majonezu i wymieszać
:]

Pozdrawiam

Aniela :]

9 komentarzy:

  1. dzięki za linki:) lubię takie przepisy:) ja jeszcze dodawałam trochę musztardy:)
    Pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam jak w szkole średniej kręciliśmy własny majonez...Szkoda zachodu, lepiej i taniej kupić gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny przepis:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry pomysł z kurkumą. Lubię ją także dodawać do wielu zup i rożnych potraw a poza tym jest bardzo dobra na metabolizm. Postaram się zająć nią w kolejnym poście a póki co pozdrawiam. Gratuluję pomysłów na tworzenie cudeniek z rzeczy, które o mało co trafiłyby do kosza. Będę odsyłała pod Twój adres z mojego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Weronika- Dziękuje za odwiedziny ..i komentarz..ja już na twój blog wpadam od dawna i bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ernestyna- dla każdego kto lubi czytać etykietki nie tylko kosmetyczne zawsze wyłapie masę konserwantów wypełniaczy ..i dla tego warto robić swój własny
    bo zdrowszy :]

    OdpowiedzUsuń
  7. Na oleju tłoczonym na zimno jeszcze nie robiłam. Zawsze wybieram rzepakowy rafinowany - ma najbardziej neutralny smak (a właściwie nie ma go wcale) :)

    OdpowiedzUsuń
  8. susana- I dobrze robisz bo najważniejsze aby tobie smakował nic na siłę ..

    ale polecam spróbować z tłoczonym na zimno choć raz :)

    Pozdrawiam
    Aniela :]

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam!
    Film Domowy majonez powrócił na wizję. Jest pod adresem: http://youtu.be/-gWG2O0M2HU. Przepraszam za utrudnienie, ale zdarzają się takie techniczne problemy...

    OdpowiedzUsuń

Witaj ! , Доброе утро! , Hello ! , Hallo!

Dziękuje za odwiedziny!, każdy gość jest dla mnie bardzo ważny dlatego zachęcam do podzielenia się ze mną swoją opinią, pytaniem lub pomysłem. Wiem z doświadczenia , że początki DIY nie są takie różowe dlatego chętnie pomogę i doradzę lub też razem stworzymy coś ekstra :-)!

Thank you for your visit!, every guest here is very important to me that's why it would be great to know your opinions ,questions or ideas.
I know that Diy at the beginning isn't so easy that's why I will be more than happy to help you , advice you or make something supercool with you !